top of page

Medewerker Debiteurenbeheer

Help jij onze huurders uit het incassoproces te komen?

Hoe ziet je werk eruit? De meeste huurders betalen onze relatie netjes op tijd. Soms gaat het minder soepel. In die gevallen helpt het debiteurenteam mee om een oplossing te zoeken.

Bij huurachterstand spelen er vaak andere factoren mee. Een verandering in de gezinssituatie, inkomen, de energiearmoede, lichamelijke of geestelijke problemen. Bewoners helpen staat voorop. Met veel gevoel voor tact en menselijke emoties en met creativiteit speelt onze relatie die bemiddelende rol. Het kan om schrijnende gevallen gaan. Wij incasseren sociaal verantwoord. Dat betekent dat wij er alles aan doen om mensen te huisvesten. Soms is een ontruiming onvermijdelijk.

Zo’n 60% van je tijd besteed je aan administratief werk. Denk aan de uitvoering van het aanmaanproces, het afsluiten van betalingsregelingen en het verwerken van de afrekening van de deurwaarder. Het andere deel van je tijd ben je in contact met anderen. Deze contacten heb je vooral met huurders, onze deurwaarder en je collega’s van de afdeling Sociaal Beheer.


Wie ben jij?

  • Je kunt goed luisteren en doorvragen. Tijdens je contacten met huurders ben je goed in staat de kern van de vraag van de huurder te begrijpen;

  • Je bent een gestructureerde werker. Dit is belangrijk om alle werkzaamheden van het incassoproces in de juiste volgorde en op het juiste moment te doen. De administratie over onze huurder is dan op ieder moment actueel. Daardoor is het mogelijk iedereen op de juiste manier te benaderen;

  • Jouw handelen heeft impact op het grotere proces. Het is daarom noodzakelijk dat je begrijpt wat het effect is van jouw handelen op het werk van je collega’s. Dat is belangrijk, omdat je met je collega’s samenwerkt en ook omdat jouw werk onderdeel uitmaakt van een groter geheel waar andere teams ook een aandeel in hebben;

  • Je hebt kennis van boekhouden vanwege de financiële component in het werk;

  • Je hebt kennis van wet- en regelgeving in het sociaal domein. Daarbinnen weet je waar je informatie met betrekking tot huurachterstanden kunt vinden, zodat je optimaal kunt meedenken in passende oplossingen voor de huurder.

Wat hebben wij jou te bieden?

  • Een contract voor 32 of 36 uur per week. De functie is vooralsnog voor één jaar met eventueel de mogelijkheid om je voor langere tijd aan ons te verbinden;

  • Een salaris in schaal E van de CAO Woondiensten. Het salaris is minimaal € 2.628,-- en maximaal € 3.127,-- op basis van 36 uur per week. Per 1 januari 2023 vindt een CAO-verhoging plaats van 2,4%;

  • De mogelijkheid om op kantoor én thuis te werken en je werkuren flexibel over de week te verdelen. Hierdoor vind jij vast en zeker een goede werk-privé balans;

  • Een kilometervergoeding of 100% vergoeding van je OV-kosten;

  • Een middelloon pensioenregeling bij SPW;

  • Een telefoon en laptop;

  • Een opleidingsbudget van dat je naar eigen inzicht mag besteden aan je ontwikkeling;

  • Een thuiswerkbudget om je eigen thuiswerkplek in te richten;

  • Een thuiswerkvergoeding voor de dagen dat je thuis werkt;

  • Een vitaliteitsbudget om bijvoorbeeld je sportschoolabonnement of massage van te betalen, óf om op te tellen bij je opleidingsbudget;

  • Een eindejaarsuitkering

  • Een bedrijfsrestaurant gerund door The Colour Kitchen, een fijne plek waar je dagelijks je collega’s kunt ontmoeten;

  • Meerdere sportgelegenheden op loopafstand om, eventueel samen met collega’s, het sporten makkelijk in je agenda te kunnen passen;

  • Samenwerking met de meest betrokken en enthousiaste collega’s van het land;

  • En tot slot, bij ons vind je een baan waarmee je maatschappelijk impact maakt. Je draagt letterlijk bij aan goed samenleven.

Waar kom je terecht? Het debiteurenteam bestaat in totaal uit zes collega’s. Er wordt veel samengewerkt en afgestemd. Ieders mening doet ertoe. Op kantoordagen wordt er regelmatig samen een wandeling gemaakt tijdens de lunch. De collega’s kijken naar elkaar om. Collega Karin: ‘in ons team werken we hard. Dat doen we samen. En als iemand het even wat moeilijker heeft, houden we daar rekening mee. Je mag bij ons echt jezelf zijn’.


Reageren en contact

Ben je enthousiast geworden over de functie en kom je graag vertellen waarom jij onze nieuwe collega moet worden? Solliciteer dan via onderstaande gegevens. Wij hanteren voor deze vacature geen sluitingsdatum. Wanneer wij de geschikte collega hebben gevonden, zullen wij de vacature sluiten.

Vanuit onze nieuwe inclusieve wervingsaanpak vragen wij je om de volgende vragen te beantwoorden:

  • Kun jij goed luisteren en doorvragen in gesprekken met anderen?

  • Werk jij gestructureerd, waardoor jij altijd weet waar je mee bezig bent en hoe ver je bent met je planning?

  • Heb jij een helicopterview? Met andere woorden, overzie jij het hele proces waar jij en je team een klein onderdeel vanuit maken? En begrijp je welk effect jouw handelen heeft op het werk van anderen?

  • Heb jij kennis van boekhouden? Zo ja, hoe heb je deze verkregen?

  • Heb jij actuele kennis van wet- en regelgeving met betrekking tot huurachterstanden?

Deze vragen stellen wij met als doel zo objectief mogelijk te werven. De antwoorden van de kandidaten op deze vragen vormen de kern van de verdere selectieprocedure.

Onze relatie wil een woningcorporatie zijn waar iedereen zich gerespecteerd en thuis voelt. Diversiteit en inclusie zijn voor ons belangrijke waarden. We voeren een actief diversiteitsbeleid om bij te dragen aan mínder ongelijkheid, aan het wegnemen van drempels en aan gelijke kansen voor iedereen. Wij nodigen dan ook iedereen die zich herkent in de gevraagde competenties uit om te reageren.

Heb je vragen over de functie? Neem dan contact op met Wayne Janssen 06 - 28 35 13 41 of stuur een mail naar wayne.janssen@imbri.nl



bottom of page